2011/10/30

Ronneby.. (Obs, långt inlägg)

En sak som är typiskt Ronneby, där jag bor är skitsnack.
Visst det finns vart man än kommer. Men jag tycker att det är så synd
att folk ska börja snacka skit om någon de inte känner eller inte vet något om.
Fick höra igår av en vän att hon hört en massa om mig vad 
folk tycker och vad jag har gjort.
Visst, folk får tycka som de vill om mig, men de behöver inte yttra sig innan de ens vet
sanningen och lärt känna mig. Att folk sitter och diskuterar andra människor är brist
på hobby, ett eget liv och avundsjuka.
Jag har ju aldrig gjort något kriminellt eller något riktigt oacceptabelt.
Eller jo, ett litet snatteri för 4 år sedan, men det är en liten skitsak.
Så förstår inte vad folk får sina idéer ifrån.


De måste förväxlat mig med någon annan, eller lyssnat på rykterna som
startade om mig i somras.
Inget utav det är sant. Jag har inte gjort nått olagligt.
Jag har inte legat med massa killar. Som ett utav mina rykten säger.
Ni som känner mig vet, ni som läser min blogg vet
att jag i början av året var tillsammans med Mattias, sedan dumpade
han mig och jag kämpade i 2 månader med att få tillbaka honom.
Sen gav jag upp och började dejta en annan kille i 4 månader,
men det blev inget där. Nu dejtar jag en ny kille igen och har gjort det
i 2 månader. När ska jag hunnit Knulla runt?
Om jag är tillsammans/intresserad/dejtar/kär i någon så ligger jag inte med
en annan. Jag håller mig till den personen.
Har inte tid med annat, det är bara den personen som gäller för mig då.
Så slamprykterna är inte sanna! =)



- Får ursäkta mitt språk, men förklarar bara för er, och dessa uttrycken 
används här i Blekinge.



Ett annat rykte säger att jag är riktigt Psyksjuk.
Det stämmer inte heller. Den riktiga sanningen är (som jag aldrig
har tagit upp i bloggen tidigare) att jag var djupt deprimerad i vintras.
Jag testade mig och resultatet blev djup deprition.
Psyksjuk är värre. Och det är absolut inte så att man är sjuk
i huvudet om man är Psyksjuk, det är bara att man inte mår så
bra inombords och behöver ta hjälp för sina problem och kanske rädsla
eller vad det nu kan vara.
Jag låg inlagd endast 1 natt på PIVA i Karlskrona och jag gick
bara på anti-deprisiva tabletter, Citalopram och Atarax.
Ni kan söka på dem på google och läsa om dem så får
ni se att det inte är så farligt.
Anledningen till att jag fick använda dessa var för att jag var inne
i en deprition som sagt. Anledningen till den var att det var för mycket
på gång hemma, skolan och så vidare.
Det var inte mer än så..
Jag är inte psyksjuk som det sägs och jag är inte aggresiv och slår söder
saker, jag skadar inte mig själv heller.
Mer än att jag förut accepterade smutskastare och tog åt mig.
Men jag gör inte det längre, jag bryr mig inte. Upp till var och en.
Jag har inte tid med sådant, livet är till för att levas.
Lev här och nu.
Alla kommer någon gång hamna i en jobbig svacka men det är
inte så att livet är över då, ta hjälpen du får och försök att inte
hamna i skiten igen. Undvik det som får dig att tryckas ner
och ta åt dig av det som hissar dig! =)




Jag har hemligheter som jag berättar till mina närmsta som handlar enbart om mig.
Jag är glad att de kan hålla käften om de sakerna och inte snacka vidare dem.
Snackas dem vidare så blir man sjukt ledsen. Svårt att ha förtroende för personen
då och kunna lita på den mer.


Jag vet själv att jag har hålt på med skitsnack innan.. men jag slutade med det för
2 ½ månader sedan, men folk fattar inte det. 
De tror att jag fortfarande snackar.
Men det gör jag inte, jag ser ingen mening i det och det är så jävla onödigt.
Jag har snackat om en person, men inget illa och det mesta är fakta,
jag lyssnade på rykten om denna personen och trodde på dessa
vilket var dumt av mig för att man ska ju bilda sig en egen uppfattning
om folk. Men detta var också för att det var angående ett triangeldrama
tidigt i våras. Men det är förhoppningsvis över nu, förjag orkar inte med
att dalta detta skitet nu. Over and out hoppas jag.
Vill inte vara ovän med någon, och inte heller vän med alla.
Utan vara bekant med någon och att man kan i alla fall pratas vid lite.


Jag ville bara skriva av mig lite och tala om sanningen för er.
puss!

Follow Nanaki Hibiskus

1 kommentar:

  1. bra skrivet!
    Hatar med folk som snackar skit :S Hänt mig med många gånger :(

    SvaraRadera

**** |OBS!| ****
Alla texter, åsikter och recensioner på denna blogg återspeglar endast personliga åsikter.
Egenproducerat material från denna sida får inte kopieras utan tillåtelse!

_____________________________

*** | INNAN DU/NI KOMMENTERAR! | ***

* Har du/ni några frågor till mig så får ni gärna ställa de i frågerutan i Menyn!

- Ingen spam/smygreklam tack!

- Håll en god ton.
Personangrepp osv betackar vi oss för.

- Kritik är helt alright. Så länge som den är bifogad/konstruktiv.