2011/03/26

I Am Number 4

I går gick jag och Mattias på bio och såg denna filmen.
"I am number 4"
Vi firade hade vår årsdag i Torsdags (24/3) men hann inte fira den
just då så vi firade den igår (25/3) med att gå på bio.
 Filmen får:

5/5 stjärnor!

Filmen började drygt men sen flöt det på.
Om jag ska vara ärlig så var det den bästa filmen jag
någonsin har sett på bio!
Den var värd priset, värd att se.
Värd allt!

Huvudpersonen är en kille som kommer ifrån Lorien med namnet
John Smith (Alex Pettyfer), han och åtta andra barn är de ända som överlevde.
Han är nummer 4!
De var 9 barn.. 3 är döda och nu står Number 4 på tur.
John flydde till jorden då han och Henri (hans vakt) ständigt fick vara på flykt och fly
från olika ställen och byta idenditet, han får inte visa för
människorna att han är en Alien.
Moggarna (mogadorianerna) är ute efter att förgöra dem.

De är ondskefulla varelser.
Enligt mig så är de fula.
De påminner mycket om de varelserna i "Wrong Turn" och "The hills have eyes"
både till utseendet och betendet.

Folket från Lorien kan bara bli kär i en, någonsin.
John Smith lär känna en tjej på skolan Sarah (Dianna Agron) och blir kär i henne
och vinner hennes hjärta.
Men på vägen fram tills det är frid och fröjd stöter John på många
märkliga saker och fällor.
John träffar Number 6, kallad "N.N" och de båda stridar mot moggarna tillsammans.
Sen när de har vunnit flyr de vidare för att hitta alla de andra.

Filmen slutade lite konstigt tycker jag, med det slutet fick jag
en känsla av att en andra film kommer till att komma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

**** |OBS!| ****
Alla texter, åsikter och recensioner på denna blogg återspeglar endast personliga åsikter.
Egenproducerat material från denna sida får inte kopieras utan tillåtelse!

_____________________________

*** | INNAN DU/NI KOMMENTERAR! | ***

* Har du/ni några frågor till mig så får ni gärna ställa de i frågerutan i Menyn!

- Ingen spam/smygreklam tack!

- Håll en god ton.
Personangrepp osv betackar vi oss för.

- Kritik är helt alright. Så länge som den är bifogad/konstruktiv.